Disyorkan 2019

Pilihan Editor

Hadiah Krismas Ide hadiah untuk ibu
Bagaimana untuk berehat di rumah sahaja
Hari Ibu Puisi yang paling indah

Petua menghias taman untuk taman kotej

Desain Taman kecil Di Dalam rumah (Jun 2019).

Anonim

Sebenarnya Ilka Mahro hanya mahu rumah di negara ini. Tetapi kemudian dia memakai taman kotej, yang kini menjadi destinasi popular.

Di sini rumput langsing bertukar menjadi angin Laut Baltik. Meadow rue dan coneflower memancarkan aroma mereka yang halus di sana. Di antara, hadiah candelabra ungu menghormati lilin bunganya di udara. Ilka Mahro, 49, menubuhkan taman ladangnya di Schashagen di Holstein Timur seperti pelukis, menyusunnya menjadi warna, bentuk dan tema: pameran bunga, sudut ruang tamu, taman dapur. Keindahan itu tampaknya telah berkembang secara kebetulan, tetapi ada pengetahuan tumbuhan di setiap tempat tidur dan belukar: Apa yang mekar pada musim semi, pada musim panas, pada musim gugur? Adakah keseimbangan antara pokok renek menegak dan tumbuh-tumbuhan yang luas betul? "Dengan tumbuhan anda boleh melukis seperti seorang artis dengan berus, " kata tukang kebun itu.
Namun, pengunduran hijaunya menghabiskan sedikit masa: hanya dua minggu pada bulan Februari, katanya, untuk memastikan segala-galanya di cek. Sudah tentu anda perlu memotong beberapa columbles pudar dan memotong rumput. "Tetapi saya tidak fikir ia terlalu banyak bekerja, " kata Mahro. "Perkebunan dianggap meletihkan bagi ramai orang. Itulah sayang. "Dan untuk Ilka Mahro, ini juga merupakan alasan untuk memulakan inisiatif" Hari Taman Terbuka "dengan segelintir orang yang berfikiran sama: semasa perjalanannya ke Belanda dan England, dia telah mengalaminya sebagai tukang kebun hobi dibuka untuk idea-idea yang ingin tahu, bertukar-tukar pendapat dengan mereka, memberi cadangan dan membuat semua pengunjung mahu melihat pokok dan herba. Ilka Mahro telah menerima tukang kebun yang berminat dengan harta mereka selama sepuluh tahun, dan pada beberapa hari ada sehingga 900 pengunjung. "Ada banyak perkara yang boleh dikatakan untuk diri sendiri, kerana taman hampir seperti rumah."
Ia kebetulan bahawa Ilka Mahro mengubah hobinya menjadi kerjaya: begitu banyak orang meminta nasihatnya sehingga hari ini dia mendapatkan hidupnya sebagai seorang pereka taman profesional. Apa yang dia tahu, dia mengajar dirinya sendiri. Walaupun dia mempunyai post pengajian hortikultur dengan selamat selepas sekolah, dia tidak bermula kerana yang pertama dari tiga anaknya sedang dalam perjalanan. Pukulan nasib - kerana dia maju dengan pengalaman gaya ringan yang ringan.

$config[ads_text] not found

Kategori Popular, Jun - 2019

Top